vineri, 3 octombrie 2014

Elogiu


Ard în mine pene fine de sălbatice ființe,
Ard cu flamă, lasă urme, se ascund în a lor temințe.
Vin văpăi de aer aspru, vin cu-ardoare și cu dor
Vine-al meu gând pentru tine
Risipind în urmă-amor.
Amor sumbru, lent și tandru,
Amor mistic, lun-amară,
Unde-mi ești tu, oare, duce,
Suflu cald de "noapte-dulce"?

Oglindi-m-ai într-o apă,
Adâncime și contrast,
Doar pictează-mi umbra fadă
Trupul lasă-mi-l tot vast.
Roșu cald, tușe păgâne
Nu-mi lăsa fără contur
Vocea lină, mângâierea;
Rup din mine și din fire
ta absurdă o frântură
de vis spart de-a mea furtună.

Fugă lină de mătase
Te așteaptă-n celalt vis
Vino dară după mine
Să cădem în nou abis;
Abis martor la înnecul
Unui martir neștiut
O ființă de hârtie
Pentru-a cărei viață lupt.

Lup de lut, chip slut de ceară
Mi-ești și moarte, mi-ești și-acum
Tot o flamă de culoare
Într-un univers absurd.
Nu mușca din mintea-mi veche
ci pictează-mi tu dibaci
Un nou suflu, o-altă formă
Nouă pradă să ataci.

Ține minte-
am fost o artă
pentru tine să te legi
Nu uita deci ca finalul-
Și-nceputul să-l dezlegi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu